Χάρτης ιστοσελίδας   Επιστ. υπεύθυνοι   Βοήθεια   Επικοινωνία      
 


 
    Βρίσκεστε εδώ: Μαθήματα > Μάθημα 3 > Ασκήσεις προχωρημένων  
 
  Εισαγωγή  
  Μαθήματα  
  Χρονολόγιο  
  Συνεργασία τάξεων  
  Ηλεκτρονικά βοηθήματα  
  Επίπεδα γλωσσομάθειας  
  Συνδέσεις  
  Forum Επικοινωνίας  



  Ομάδες εργασίας  
  Λίγα λόγια...  
  Θεωρητικό πλαίσιο  




Ασκήσεις προχωρημένων

Ιθάκη
(Ελληνικά)
Ιθάκη
(Αγγλικά)
Γραμματική
αναγνώριση
Θεωρία Ασκήσεις
αρχάριων
Ασκήσεις
προχωρημένων
Σχετικές
ιστοσελίδες

Οδηγίες: Οι παρακάτω ασκήσεις έχουν δημιουργηθεί για να σε βοηθήσουν να διαπιστώσεις το βαθμό κατανόησης στη θεωρία. Προσπάθησε να λύσεις τις ασκήσεις που ακολουθούν. Θα βοηθηθείς από τις συνδέσεις που έχουν δημιουργηθεί για σένα σε κάθε τύπο γραμματικής κάνοντας κάθε φορά κλικ εκεί που χρειάζεσαι βοήθεια. Στο τέλος της Α ομάδας ασκήσεων (Εστίαση στη Γλώσσα) υπάρχουν οι λύσεις ενώ σε όλες τις άλλες η λύση ανοιχτή.

    ΕΣΤΙΑΣΗ ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΑ

  • Άσκηση 1: Να αναγνωρισθούν όλοι οι τύποι της υποτακτικής (subjunctive mode), ενεργητικής και μέσης φωνής (active voice, middle voice) του ποιήματος
    Προτεινόμενη λύση

  • Άσκηση 2: Να αναγνωρισθούν όλοι οι τύποι των μετοχών (participles) του ποιήματος
    Προτεινόμενη λύση

  • Άσκηση 3: Να αναγνωρισθούν όλα τα ανισοσύλλαβα ουσιαστικά (imparisyllabic common nouns) του ποιήματος
    Προτεινόμενη λύση

  • Άσκηση 4: Να αναγνωρισθούν όλα τα ισοσύλλαβα ουσιαστικά (parisyllabic common nouns) του ποιήματος
    Προτεινόμενη λύση

  • Άσκηση 5: Να βρεις τα ομαλά και τα ανώμαλα επίθετα (regular and irregular adjectives) του ποιήματος
    Προτεινόμενη λύση

  • Άσκηση 6: Να επισημάνεις τα χρονικά και τοπικά επιρρήματα (temporal adverbs and local adverbs) του ποιήματος
    Προτεινόμενη λύση

  • Άσκηση 7: Να σημειώσεις παράγωγα (clustered derivatives) των παρακάτω ρημάτων: φοβάσαι, εύχεσαι, αγγίζει, συναντήσεις, στήνει
    Προτεινόμενη λύση

  • Άσκηση 8: Να επισημάνεις τους λόγιους τύπους (scholar types) στο ποίημα
    Προτεινόμενη λύση

  • Άσκηση 9: Να αναγνωρίσεις τους παρακάτω ρηματικούς τύπους και να επιλέξεις τη σωστή απάντηση



    ΕΣΤΙΑΣΗ ΣΤΟ ΝΟΗΜΑ

  • Άσκηση 1: Τι πιστεύεις ότι μπορεί να συμβολίζει η Ιθάκη; α) νησί, β) στόχο, γ) υποχρέωση

  • Άσκηση 2: Τι συμβολίζει κατά την άποψη σου ο δρόμος; α) πορεία γεμάτη εμπειρίες, β) χιλιομετρική απόσταση, γ) κοινωνική άνοδο

  • Άσκηση 3: Πώς ερμηνεύεις το δεύτερο στίχο του ποιήματος;

  • Άσκηση 4: Κατά τη γνώμη σου, τι συμβολίζουν οι Λαιστρυγόνες, οι Κύκλωπες και ο Ποσειδώνας; α) συμπαραστάτες, β) μυθικά τέρατα, γ) εμπόδια

  • Άσκηση 5: Πώς μπορούν να νικηθούν / να αποφευχθούν;

  • Άσκηση 6: Ποια συγκεκριμένα θέλγητρα παρουσιάζει το ταξίδι για την Ιθάκη;

  • Άσκηση 7: «λιμένας πρωτοϊδωμένους»: Πώς θα μπορούσες να ερμηνεύσεις αυτό το στίχο;

  • Άσκηση 8: Γιατί η Ιθάκη γίνεται «Ιθάκες» στο τέλος του ποιήματος;

  • Άσκηση 9: Όλη η δεύτερη στροφή είναι ουσιαστικά μια εικόνα (=περιγραφή) επηρεασμένη από τον κόσμο του αρχαίου ελληνισμού. Πιστεύεις ότι αυτό γίνεται τυχαία ή ότι μπορεί με κάποιο τρόπο να αιτιολογηθεί ως σύλληψη;

  • Άσκηση 10: Δώσε ένα άλλο τίτλο στο ποίημα

  • Άσκηση 11: Αναζήτησε πληροφορίες στην εγκυκλοπαίδεια ή στο διαδίκτυο σχετικά με τις περιπέτειες του Οδυσσέα



    ΕΣΤΙΑΣΗ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ

  • Άσκηση 1: Αν σε συγκίνησε το ποίημα «Ιθάκη» να αναπτύξεις τις εντυπώσεις σου από αυτό σε τρεις παραγράφους

  • Άσκηση 2: Το ποίημα «Ιθάκη» είναι α) ιστορικό, β) φιλοσοφικό γ) ερωτικό. Να αιτιολογήσεις την απάντησή σου

  • Άσκηση 3: Σκέψου ένα στόχο που είχες βάλει κάποτε στη ζωή σου. Πιστεύεις ότι είχε τόσο μεγάλη σημασία η τελική επίτευξή του ή η όλη πορεία προς αυτήν; Να αιτιολογήσεις την απάντησή σου

  • Άσκηση 4: Πάρε μια συνέντευξη από κάποιον / κάποια μετανάστη που γνωρίζεις

  • Άσκηση 5: Διάβασε τα αποσπάσματα και απάντησε στις ερωτήσεις

  • Άσκηση 6: Διαβάζοντας το ποίημα 'Ιθάκη' του Καβάφη, ποιες εικόνες σου γεννιούνται στο μυαλό; 'Ζωντάνεψε' αυτές τις εικόνες, ζωγραφίζοντάς τες

  • Άσκηση 7: Διάβασε το ποίημα 'Ιθάκη' του Καβάφη. Παρατήρησε την εικόνα που ακολουθεί και απάντησε στις ερωτήσεις


 
Copyright (c) 2007-2009. All rights reserved.