Χάρτης ιστοσελίδας   Επιστ. υπεύθυνοι   Βοήθεια   Επικοινωνία      
 


 
    Βρίσκεστε εδώ: Μαθήματα > Μάθημα 2 > Ασκήσεις επιπέδου δυσκολίας 3  
 
  Εισαγωγή  
  Μαθήματα  
  Χρονολόγιο  
  Συνεργασία τάξεων  
  Ηλεκτρονικά βοηθήματα  
  Επίπεδα γλωσσομάθειας  
  Συνδέσεις  
  Forum Επικοινωνίας  



  Ομάδες εργασίας  
  Λίγα λόγια...  
  Θεωρητικό πλαίσιο  




Ασκήσεις επιπέδου δυσκολίας 3

Μυθολογικό
υπόστρωμα
Ελένη
(Ελληνικά)
Ελένη
(Αγγλικά)
Ετυμολογία
λέξεων
Ασκήσεις
επιπέδου 1
Ασκήσεις
επιπέδου 2
Ασκήσεις
επιπέδου 3

ΘΕΩΡΙΑ

  • Δεικτικές αντωνυμίες

  • Ερωτηματικές αντωνυμίες

  • Αόριστες αντωνυμίες
    • ΕΣΤΙΑΣΗ ΣΤΟ ΝΟΗΜΑ

    • Άσκηση 1: Ο ποιητής παραθέτει στους στίχους 60-61 τα ονόματα των ηρώων του τρωικού πολέμου, τους Αχαιούς Τεύκρου και Αίαντα και τους Τρώες Πρίαμο και Εκάβη. Για ποιο λόγο τους εξισώνει;

    • Άσκηση 2: Στη δεύτερη νοηματική ενότητα του αποσπάσματος (δακρυσμένο πουλί... για ένα πουκάμισο αδειανό για μιαν Ελένη) ο ποιητής δεν ελπίζει ότι οι πόλεμοι θα σταματήσουν. Πως βλέπετε την άποψη αυτή;

    • Άσκηση 3: Αναζητήστε τους στίχους που εκφράζουν τα παρακάτω κεντρικά νοήματα:
      • Συνειδητοποίηση απάτης/ματαιότητα πολέμου
      • Παραλογισμός Πολέμου
      • Φόβος για μελλοντικούς πολέμους

    • Άσκηση 4: Ποιο νόημα που υποδηλώνουν οι παρακάτω μεταφορές;
      • Δόλος Θεών
      • Μεγάλος πόνος
      • Πουκάμισο αδειανό
      • Τόσα κορμιά ριγμένα στα σαγόνια της θάλασσας

    • Άσκηση 5: Στη δεύτερη νοηματική ενότητα του αποσπάσματος (δακρυσμένο πουλί... για ένα πουκάμισο αδειανό για μιαν Ελένη) δια φαίνεται η θέση του ποιητή για τον πόλεμο. Ποια είναι αυτή; Ποια η δική σας άποψη;



      ΕΣΤΙΑΣΗ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ

    • Άσκηση 1: Πάρτε μία συνέντευξη

    • Άσκηση 2: Συνθέστε ένα δικό σας ποίημα

    • Άσκηση 3: Φτιάξτε το μονόλογο της Ελένης



      ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΓΡΑΦΗΣ

    • Άσκηση 1: Ο ποιητής είναι «κρυμμένος» στο ποίημα, φορώντας το προσωπείο του Τεύκρου. Για να διαπιστώσετε τους παράλληλους βίους των δυο αυτών προσώπων αναζητήστε στοιχεία για τη «διαδρομή» του Τεύκρου και του Σεφέρη (από το διαδίκτυο ή βιβλιογραφικές πηγές). Ανάφερε παραδείγματα τέτοιων παρόμοιων διαδρομών που έχεις ζήσει εσύ προσωπικά ή γνωστά σου πρόσωπα.

    • Άσκηση 2: Φτιάξε ένα μικρό μονόλογο (σε ποιητική μορφή) προκειμένου να πείσεις ότι πραγματικά όλοι οι πόλεμοι γίνονται «για ένα πουκάμισο αδειανό», ότι τελικά κάθε πόλεμος γίνεται μάταια.

    • Άσκηση 3: «Ήμουν κι εγώ στον πόλεμο τοξότης - το ριζικό μου, ενός ανθρώπου που ξαστόχησε.»
      Ο Τεύκρος ξαστόχησε, αν και άριστος τοξότης. Ποιος είναι ο παραλληλισμός με τη ζωή του ποιητή; Πώς ξαστόχησε ο Γ. Σεφέρης; (βλ. βιογραφία ποιητή). Μπορείς να αναφέρεις παραδείγματα από τη δική σου ζωή, που φανερώνουν δικό σου ξαστόχημα;


     
    Copyright (c) 2007-2009. All rights reserved.